Blog de diversos temas actuales, históricos y futuros

martes, 20 de febrero de 2018

THE GOOD NAME ( el buen nombre)


Good name in man and woman, dear my lord, 
Is the immediate jewel of their souls.
Who steals my purse steals trash; 'tis something, nothing;
'Twas mine, 'tis his, and has been slave to thousands;
But he that filches from me my good name
Robs me of that which not enriches him,
And makes me poor indeed.
Othello Act 3, scene 3, 155–161 .Shakespeare
...................................................................
El buen nombre de un hombre y una mujer, mi querido señor, es la joya inmediata de sus almas.
Quien roba mi bolso, roba basura: esto es algo, nada.
Pero el que roba mi buen nombre de mi,  me roba algo que no lo enriquece a él y a mí me hace en efecto,  pobre.

(traduccion mg)